Artista americană și-a anunțat revenirea pe piața muzicală printr-un mesaj postat pe internet, însoțit de o fotografie care o prezintă pe cântăreață purtându-și părul într-o coafură voluminoasă, pe spate, și un chip aproape lipsit de machiaj, acoperit însă de o mască transparentă de mari dimensiuni. Cuvântul „artpop” poate fi văzut tatuat pe antebrațul stâng al cântăreței.
Titlul primului single extras de pe noul album al cântăreței Lady Gaga nu a fost dat publicității.
Fanii vor putea să achiziționeze albumul în regim de precomandă începând de la 1 septembrie, dar și o aplicație pentru telefoanele inteligente, intitulată „Artpop”.
Albumul „Artpop” va fi lansat pe 11 noiembrie, ca și această aplicație care asigură utilizatorului accesul la diverse conținuturi (muzică, videoclipuri, modă, artă) și care permite fanilor din lumea întreagă ai artistei americane să comunice între ei.
Cântăreața Lady Gaga, care a concertat la București în august anul trecut, a devenit celebră grație unor piese precum „Bad Romance” și „Poker Face”, dar și cu ajutorul unui marketing agresiv și al provocărilor – în special vestimentare.
Lady Gaga a câștigat deja numeroase premii, printre care cinci Grammy (din 12 nominalizări), a stabilit două recorduri mondiale și a înregistrat vânzări de peste 23 de milioane de exemplare din albume și 64 de milioane din single-uri. Billboard a numit-o „artistul anului” 2010 și „cel mai bine vândut artist al anului 2010”. Lady Gaga a ocupat locul 73 pe lista celor mai influenți oameni ai decadei 2000, a fost inclusă în Topul 100 al celor mai influenți oameni din lume întocmit anual de revista Times, iar Forbes a introdus-o pe lista celor mai puternice celebrități de pe glob. Tot editorii revistei Forbes au poziționat-o pe locul 7 pe lista lor anuală a celor mai influente femei din lume.